En miljon ord

One thing - Kapitel 2

Kategori: One thing

Kapitel 1:
"Tänk om man hamnar med nån i 1D!" säger Emma drömskt. "Hur coolt hade inte det varit!?"
"Det hade varit helt awesome ju, men hoppas inte på för mycket Emma.", säger jag och ler. Tänk om man verkligen hamnar med någon av killarna. Återstår att se, på fredag vet vi, det är då vi åker.
"På fredag vet vi Emma, då får vi se vem vi hamnar med.", säger jag.
"ÅÅÅÅH, jag orkar inte väntaaaaaa Sara!!" klagar Emma.
"Jodå, det klarar du." ler jag och drömmer mig bort.
____________________________________________________________________________________________
 
Det är fredag morgon. Jag, Emma och resten av klassen sitter på flyget som snart ska landa på Londons flygplats. Förväntningarna hänger tunga i luften.
"Sara, jag dör, jag är så SJUKT nervös!" säger Emma med panik i rösten.
"Chilla lite nu va, du kommer inte dö det minsta." Jag är lika lugn som vanligt. Detta är inget att stressa upp sig för.
Utanför ser vi London och planet börjar luta neråt. I högtalarna säger de till oss att ta på bältena. Emma hyperventilerar bredvid mig.
"Emma, CHILLA.", säger jag lugnande, men hon lyssnar inte.
 
När planet har landat och vi har fått våra väskor går vi mot utgången. Där står de, våra utbytes-kompisar. Till höger ser jag killarna, och med ens blir det svårt att andas.
"Saraaaaaaaaaaa!!!" kvider Emma, men jag får inte ur mig ett endaste litet ljud.
Jag hör vår lärare i bakgrunden, hon säger att vi ska gå till den engelska läraren och kolla upp vem som blivit vår partner. Emma går dit och som i en tjock dimma går jag efter henne. Det är detta som är Direction Infection, det upptäckte jag nu.
"IIIIIHHHHH!!!" Typiskt Emma att skrika som ett litet barn. "SARA!"
"Ja, vad är det?" suckar jag.
"Jag kom med Harry...!" viskar hon i mitt öra.
"Wow, Emma, fett!" säger jag, uppriktigt glad. Fy fasen vad häftigt.
"Jaaaaa!" Emma hoppar nästan av glädje.
Emma går bort till Harry för att hälsa och jag står kvar som ett fån där ett par meter från den engelska läraren, men jag minns inte vad jag skulle göra. Jag väcks ur mina funderingar av att någon harklar bakom mig. Jag snurrar runt på stället och trillar. Typiskt.
"Eh, hello." säger någon. Jag ser inte vem det är eftersom jag har solen i ögonen. "May I help you?"
"Yes, thank you." svarar jag och tar handen han sträckt fram. När jag rest mig upp och borstat av byxorna ser jag vem det är som står framför mig, men jag kan inte fatta det. Zayn Malik. Jag rodnar över det som hänt. Pinsamt första möte, kan man väl säga.
"You're Sara, right?" säger han och ler prövande.
"Eh, yes, that's me.", svarar jag och besvarar hans leende.
"Then you're my partner in this exchange, Sara. Nice to meet you!" Hans leende blir mer säkert.
"Oh, cool! Nice to meet you too, Zayn!" Jag ler med hela ansiktet. "Uhm... I must find my friend, Emma. SHe's with..." börjar jag.
"...Harry, I know. They're over there." fyller Zayn i och pekar. Vi börjar gå mot dem.
"Saraaaa! Wow, du kom med Zayn...! Feeeett!" säger Emma, nästan viskande, men exalterat.
"Ja, visst coolt? Dock hade jag ju hellre kommit med typ Louis eller Liam, Zayn verkar ju så tillbakadragen och så du vet..." säger jag tyst.
"Men det är ändå bättre än inget! Ni kommer säkert bli bra kompisar." Emma ler stort och jag kan inte låta bli att le. 
"Eh, Sara. We must go now...", säger Zayn tveksamt. Man märker att han inte vill avbryta mig och Emma.
"Okey, I'm coming!" svarar jag honom och sedan vänder jag mig till Emma och ger henne en kram. "Lycka till!" viskar jag i hennes öra innan jag går och tar mina väskor och följer med Zayn till bilen.
____________________________________________________________________________________________
 
Ännu ett kort kapitel. Men så fort jag kommit igång blir det längre kapitel, lovar! Kommentera nu :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: