En miljon ord

Olycklig kärlek

Kategori: Dikter

Jag blir svartsjuk när jag ser dig med henne
Jag vet att ni är ett par
Men mina känslor är starka
Jag kan inte förneka att du betyder mycket för mig
När våra blickar möts
Fylls jag av lycka och värme
Men när jag ser dig med henne
Gör det ont i mig
Du gör mig förvirrad
Du kan retas och även slåss på skoj
Men ibland kittlar du mig lite lätt vid midjan
Du lägger armen runt min mage
När ingen ser ber du mig komma och du ger mig en hej då-kram
Jag blir förvirrad
Vad är det du menar med dessa små gester?
Är det känslor?
Eller är det jag som är förblindad av kärlek och missuppfattar de små handlingarna?
Jag blir förvirrad
Du håller på med en annan också
Inte hon som är din
En annan
Hon är min vän
Men jag blir svartsjuk när du kittlar henne
När du ger henne en kram
Jag vill ignorera det
Men mina känslor är starka
Jag kan inte förneka att du betyder väldigt mycket för mig

Kommentarer


Kommentera inlägget här: